To «μετά-ρετρό» ασκεί διαχρονικά ιδιαίτερη γοητεία αν και μάλλον αποδεικνύεται μια ιδιαιτέρως κοπιώδης εργασία και όχι de facto επιτυχημένη η επαναφορά ενός αντικειμένου του παρελθόντος στο σήμερα.
Η αποτυχία ωστόσο δεν φαίνεται να ανήκει στο λεξιλόγιο της Mercedes-Benz που απεφάνθη να επαναφέρει στο σήμερα με την μορφή ενός concept την γοητευτική C111 της δεκαετίας του ’70 η οποία τότε παρουσιάστηκε ως πειραματικό πρωτότυπο.
Η Mercedes-Benz Vision One-Eleven όπως ονομάζεται το πρωτότυπο αποτελεί καρπό εξέλιξης του Διεθνούς Σχεδιαστικού Κέντρου της γερμανικής φίρμας, στο Carlsbad της Καλιφόρνια με πρωταρχικό στόχο να τιμήσει την αισθητική κληρονομιά αλλά και την κληρονομιά καινοτομίας της C111 η οποία, για την ιστορία, κατασκευάστηκε σε μόλις 15 αντίτυπα.
Αυτονόητα, ωστόσο, τα μέτρα του Vision One-Eleven έχουν προσαρμοστεί στο σήμερα της γερμανικής φίρμας τόσο από σχεδιαστική όσο και από τεχνολογική κατεύθυνση.
Έτσι αν και το σημείο αναφοράς του νέου concept εξακολουθούν να παραμένουν οι πόρτες gullwing, σήμα κατατεθέν της Mercedes-Benz από την 300SL του 1954, καθώς και η οβάλ διαμόρφωση του μπροστινού τμήματος σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική τριπλέτα εισαγωγών αέρα στα άκρα του και τα κυκλικά φωτιστικά -αν και πλέον αποτελούνται από γραφικά- το Vision One-Eleven εμφορείται το ίδιο από τις αισθητικές αξίες των Mercedes-EQ, επενδύοντας περισσότερο στις καμπύλες αντί για τις ακμές και υπακούοντας στη λογική του «one-bow».
Η σμίλη των σχεδιαστών της γερμανικής φίρμας έχει απεμπολήσει πλήρως την αιχμηρή λογική του παρελθόντος χωρίς να αμελεί την αεροδυναμική που μεταφράζεται στα πτερύγια που εξέχουν στα κατώτερα πλευρικά τμήματα και στον επιθετικό αεροδυναμικό διαχύτη τα οποία μιμούνται τα άλλοτε μαύρα κατώτερα τμήματα της ιστορικής C111, αλλά πλέον δίνουν μια αίσθηση ότι το καμπύλο αμάξωμα «ακουμπά» πάνω στα αεροδυναμικά στοιχεία.
Παρά την σαφώς πιο πληθωρική και γεμάτη καμπύλες σχεδίαση, το νέο πρωτότυπο είναι μόλις κατά τι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το αρχέτυπο έ...